Sådan vinder du kunderne…

Det er lettere end du tror… og meget billigere end du turde håbe!

 

Jeg har for nylig været i en butik hvor jeg blev PÆNT træt af betjeningen.

 

Det er måske ikke i sig selv noget særligt, sådan har det altid været. Nogle steder har medarbejdere der bare ikke er egnet til det der service. Man kan brokke sig, og det gør jeg, men om det gavner, det ved jeg egentlig ikke.

 

Det der kan få mig op i det røde felt er ikke så meget den ringe betjening, men det at der åbenlyst bliver forsøgt at lyve mig direkte i skærmen. Ikke bare face to face i butikkerne, og på hjemmesider, men også på telefonen.

Når jeg får en svarer der siger, ”For at give dig den bedst mulige betjening, har du nu 18 valgmuligheder…” – så udbryder jeg et primatbrøl og knalder røret på. Det er jo IKKE for at give mig den bedst mulige betjening, vel? Den bedst mulige betjening havde været at en eller anden havde orket at løfte røret og præsentere sig, for derefter at omstille mig til hvad jeg nu havde brug for.

Jeg oplevede at ringe, en sen aften, til SAS… Jeg skulle taste mig gennem et hav af menuer, jeg var på ventetone, skulle indtaste mit ”Eurobonusnummer” – (og jeg husker det som om jeg også skulle taste navnet på mit første kæledyr, sige som en søløve, give navnet på hvor mine forældre mødtes på 3. date, min mors mellemnavn, min favoritsang da jeg var 16 og navnet på det band der lå nummer 4 på den engelske top 10 i april 1988…. Det skulle jeg nok ikke, men det var følelsen…)

Da jeg endelig, ENDELIG, med blødende fingre, svedigt øre og tabt tålmodighed hører tonen af at min telefon ringer igennem, så får jeg en telefonsvarer der beder mig ringe op i åbningstiden… ingen mulighed for at lægge besked, ikke noget med at sige det, SOM DET FØRSTE!?

Nej, jeg skulle vente i 40 minutter for at få den besked… Jeg har selvsagt aldrig ringet til dem igen…

 

Nå, men det skal jo ende positivt, det skal et eventyr, så det jeg kan glæde dig med er, at jeg ud over at holde foredrag om arbejdsglæde og motivation i én samlet quick-bake-pakke, så også har kreeret et foredrag om kundeservice, så DU og DIN forretning kan gøre det bedre end de resterende 99% på markedet, og dermed vinde sådan nogen som mig, en købestærk voksen, i din sværm af loyale kunder… Skriv til mig, hvis du vil vinde over konkurrenterne, det er forbavsende let og vil ikke kræve hverken guld eller meget lang tid, bare en smartere approach….

Kontakt – klik her!

2016-10-26T01:05:20+00:00